pytania dotyczące przerywania napięcia regulatora DC

R

rickmhusa

Guest
Witam, Często widzimy stan prac porzucania napięcia regulatora jest 200mV przy Iout (max) = 100mA. Jeśli dobrze rozumiem to poprawnie, oznacza to, Vds (sobota) o mocy MOS (załóżmy, PMOS mocy MOS jest używana) jest 200mV. Także | Vgs | - | V | = Vov mocy MOS jest niemal równa 200mV przy Iout = 100mA. Czy mam rację? Jeśli tak, to kiedy Iout = 0, Vov mocy MOS będą bardzo małe. W rzeczywistości może to będzie w sub-regionie próg, od wielkości urządzenia jest duży i Iout jest niewielka. Jeśli mocy MOS jest w sub-próg regionu, w jaki sposób regulator regulujących moc jak Iout = 0? Jestem zainteresowany w projektowaniu niskim porzucania regulator, a ja jestem tylko początkującym. Być może ktoś, kto jest ekspertem w tym temacie może mi pomóc. Dzięki alots.

Hi smd_lover, Bardzo dziękuję za odpowiedź. Chciałbym potwierdzić, że rozumiem odpowiedź poprawnie. Jeśli mocy MOS idzie do liniowych regionu (MOS) lub na sub-próg regionu (cut-off regionu), gdy Iout = 0, to nadal będzie OK z dużą pojemność wystarczy wyjście. Czy mam rację?

Tak, załóżmy, że napięcie wyjściowe jest zbyt niska, nie będzie prądu płynącego przez mosfet do kondensatora wyjściowego. Napięcie wzrośnie aż do wartości zadanej, to sprzężenie zwrotne obniża napięcie gs z transformatora do zera. Nie będzie prądu i napięcia kondensatora pozostanie na tej wartości.

Hi smd_lover, Po raz kolejny bardzo dziękuję za odpowiedź i cierpliwość. Myślę, że mam swój punkt ten czas. Chodzi mi poprostu, gdy wzrasta Iout formie 0A do 100mA, Vgs urządzenia PMOS moc wzrośnie w celu zwiększenia prąd przepływa przez urządzenie. Jednak, gdy Iout zmniejsza się od 100mA do 0A, Vgs urządzenia zmniejsza się, aby wyłączyć PMOS. Również ze względu na dużą pojemność wyjściowa, napięcie wyjściowe pozostanie na tej wartości. Czy mam rację? Dziękuję bardzo.