pomóc!

P

Picstudent

Guest
witaj
Jestem początkujący 8051 do rodziny controllers.Presently Ja dokonuję Projekty na PIC tylko.Chciałbym, aby rozpocząć prace nad moją rodzinę Intel also.I jestem pomylony z wieloma versions.Kindly przewodnik mnie odpowiedni kontroler zacząć.Mi również linki do odpowiednich IDE i programista, aby zacząć.Ja dokonuję rozwoju montaż tylko na teraz.Więc C poziomy nie mogą być wygodne dla mnie.

Salam,

Wiele firmy teraz sfabrykować uC 80C51 oparte na architekturze Intel, Atmel, Dallas ....

Najbardziej znanym jest uC ATMEL AT89CXXXX serii.

Możesz zacząć od AT89S51 (4k flash) lub AT89S52 (8k flash)
Oboje są ISP (w systemie Programble), dzięki czemu można je łatwo programu przy użyciu kabla (DB25) z bufora (EDABoard Szukaj w AT89S Programator ISP)

Na dobre wprowadzenie i wiele zasobów, aby przejść
www.8052.com

Assembler ASEM51, it's good.

Simulator i Debugger Pinnacle52

Poślę Ci linki do wyżej miękkich później.

Inż.Amr Ahmed

startuj z 8051 (80C51), który ma następujące config.
>> 16-bitowy addressbus
>> 8 bitowa magistrala danych
>> 4 porty IO
>> 4K wewnętrznych ROM
>> 128 bajtów pamięci RAM

Patrz: 8051 Micro-Controller przez KENNETH Ayala
INTEL MANUAL & również dostępne na Intel
Strona internetowa

51 cpu się od oryginalnego 31 pierwszych mikrokontrolera.
Istnieje mnóstwo producentów. Ale tylko diffrence jest kwota peryferyjne ..Na przykład niektórzy 2 liczniki inne 3 inne nawet 1.
Niektóre mają jeden UART niektóre nawet 2.Niektórzy mają inne wewnętrzne FLASH musisz dostarczyć go na koszt korzystania I / O pins ..
Niektóre z nich są szybsze niż inne Obecnie niektóre które działają na 100Mhs i RISC CPU ..I wiem nawet jednego producenta w Kanadzie, że jest to wersja z 51 z zmiennoprzecinkowe jednostki !!!!!!!!!
Ten dzień można wykonać własną wersję 51 .. Istnieje mnóstwo wolnego synthesizable rdzenie